KONTAKT

På Hvidovre Privatskole har vi en SFO. SFO’en har åbent alle hverdage fra 6.30-8.10 og fra 12.55-17.00.

Skolelederen er øverste leder for både skole og SFO. Du er altid velkommen til at kontakte SFO’en på tlf. 5555 2666

PRAKTISKE INFORMATIONER…

TABULEX -WEB

Vi anvender SFO-Tabulex i dialogen med hjemmet. Eleverne taster sig “ind” når de kommer i SFO og “ud” når de går hjem.

Første login: Første gang forældrene/du logger på, skal det være fra en computer og du skal anvende din personlige Nem-id.
Efterfølgende logges ind på Tabulex SFO Web via: www.sfoweb.dk.
Gem evt. denne adresse på din telefons hjemmeskærm, så du nemt kan tilgå Tabulex SFO

FERIE- OG LUKKEDAGE SFO 2023/2024

Der er lukket 2 uger (uge 28 og uge 29)  i sommerferien samt enkelte andre dage iflg. skolens ferieplan (alle nævnte dage er inkl.):

Sommerferie slutter søn. 23. juli 2023 (obs: nye 0.klasser har opstart i SFO mandag 31. juli 2023)
Juleferie fre. 22. december til og med ons. 3. jan. 2024
Påskeferie lør. 23. marts til og med man. 1. april 2024
1.maj onsdag 1. maj 2024
Kr. Himmelfarts ferie tor. 9. maj til og med søn. 12. maj 2024
Pinseferie lør. 18. maj til og med man. 20. maj 2024
Grundlovsdag onsdag 5. juni 2024
Sommerferie lør. 6. juli 2024 til og med søn. 21. juli 2024

(med forbehold for fejl og ændringer)

SE FERIEPLAN FOR BÅDE SKOLE & SFO HER

ÅBNINGSTIDER

Åbningstid om morgenen er fra kl 6.30-8.10 Her er der mulighed for at få lidt morgenmad i en rolig atmosfære, vi spiller spil og tegner.

Åbningstid om eftermiddagen er fra 12.55-17.00

ÅRSHJUL for aktiviteter i SFO’en

Klik på figuren og se årshjulet for SFO i 23/24

STRUKTUR FOR ARBEJDET MED BØRNENE I SFO-TIDEN

0. – 1. klasse
I SFO’en arbejdes især for at give børnene gode rammer og betingelser for at lege. Vi tror på, at den frie leg træner børnenes sociale og sproglige færdigheder. Vi er som personale opmærksomme på at vejlede og understøtte børnene, så de står bedst muligt i fællesskabet.
Vi tilbyder legeartikler som børnene kan benytte til f.eks. at bygge et tårn eller lave en hule, så der på den måde etableres lege, som tager udgangspunkt i den præmis, at mange kan deltage i legen.
Der vil også være aktiviteter, som er båret af de voksne. Det er f.eks. Krea- og sløjd-værksted eller idræt i salen osv. Som udgangspunkt er aktiviteterne for alle, men vi vil som et forsøg i dette skoleår målrette nogle af aktiviteterne til 2. årgange ad gangen.

2. – 3. klasse
I en forlængelse af de første år arbejder vi i 2. klasse, og i særdeleshed i 3. klasse, stadigvæk med de frie muligheder. Vi arbejder med at give de bedste rammer for deres sociale fællesskab. Til dette vil vi sætte mere fokus på aktiviteter, der giver 2. og 3. klasserne mulighed for at lave aktiviteter, som udelukkende henvender sig til dem.
Det kan sagtens være et krea-værksted, men hvor indholdet er målrettet 2. og 3. klassernes ønsker og hvad de kan mestre. Overordnet set vil vi i højere grad end tidligere vil give 2. og 3. årgang mulighed for at benytte værksteder uden 0. og 1. årgangs tilstedeværelse.
At forberede eftermiddagsmad er også et værksted. At være en gruppe børn, som er en legepatrulje, er også en mulighed for bl.a. 3 klasserne. Der vil også sættes ind med flere ture blot for en gruppe.
Krea-værksted for de største skal omhandle både at give dem mulighed for at afprøve færdigheder og at dække deres sociale behov for netop at være sammen med kun de ældste. Mange børn er glade for at spille skak, lave svære smykker have billedkunst, hvor der kan arbejdes med farver og forskellige materialer.

Morgenmad i SFO’en:

Børnene har mulighed for at få morgenmad i tidsrummet kl. 6.30-7.45. På bordet findes gryn, brød og forskelligt pålæg.
Skolen serverer ikke morgenmadsprodukter med sukker, men rosiner og honning er tilgængeligt som tilbehør til morgenmaden.

Aktiviteter i dagligdagen:

Til dagligt er der mulighed for at lege og hygge sig med alle de andre børn, der går i SFO’en. Man kan bygge lego, både store og små klodser, lege med Playmobil, lege butik, spille spil, læse/ kigger i bøger, tegne, perler, bordfodbold og meget meget mere.

Vi har en stor indendørs tumlesal, hvor børnene kan bruge kroppen, lege, danse, hoppe og lave kreative bevægelsesaktiviteter.

Vores udeområde byder på en helt ny legeplads med klatrestativ og krative legeredskaber, diverse idrætssaktiviteter. I sommerhalvåret bruger vi også den store fodboldbane til sjove aktiviteter som vandleg og boldspil.

Voksenstyrede aktiviteter:

Billedkunstlokalet: Her er der rig mulighed for at udfolde sine kreative sider, her bliver der malet, lavet ler, lavet kunst af ”skrald” og det er kun fantasien, der sætter grænser.
Stillerum: Her har børnene mulighed for at få ro, hvis der er behov for dette i løbet af dagen. Vi bruger et 0. klasses lokale som stillerum, hvor der er plads til at læse eller spille et spil i fred og ro.
Multihallen: I hallen er der mulighed for at få rørt sig hver dag, her bliver der spillet stikbold, fodbold, hockey, vi klatrer i ribber og svinger i torve, madrasser bliver til svære forhindringsbaner og huler bliver bygget.
Skolekøkken: vi bager og laver mad.
Sløjd: I samarbejde med sløjdlæren er der mulighed for at stifte bekendtskab med sløjdlokalets mange muligheder.
Bål/bålmad: Af og til tænder de voksne bål, og børnene hjælper til med at købe ind, tilberede og servere den tilberedte mad.
Café: Hver dag mellem kl. 14.30- 15.30 er der cafe i SFO’en. Cafétiden giver et lille ophold i legen, hvor man kan få et stykke frugt, en rugbrødsmad eller hvad, der er på dagen. Det er forskellige voksne, der er ansvarlige for afholdelsen at dagens café, men der er altid børn, som hjælper med at tilberede det, der skal serveres. Børnene kan selv komme med idéer, inden for rammerne af frugt og brød.

PERSONALE

Michael Nelbom