Den 10. august 2015 åbnede Hvidovre Privatskole dørene for de første 167 børn i Hvidovre Privatskoles historie. I dag er vi allerede knap 320 elever og 40 ansatte.

Vi har været meget heldige at starte dette fantastiske projekt op på Hvidovres ældste skole – Sønderkærskolen, men har hele tiden været bevidst om, at lejeperioden er tidsbegrænset og således udløber i sommeren 2018.

Bestyrelsen har derfor, samtidig med opstart, arbejdet parallelt på at sikre skolens fremtidige placering, således at vores visioner om målstyret og differentieret undervisning har de allerbedste rammer og betingelser.

Der har været flere placeringer i spil, og der arbejdes stadig intens på at kunne melde en endelig placering ud snarest muligt. Der skal dog tages højde for rigtig mange elementer i en sådan proces, og derfor trækker tiden ofte ud med store projekter.

Bestyrelsen, Hvidovre Privatskole